Sunday, 29 July 2018

Tips Mencegah HMFD Daripada Menular


Banyak Kes HFMD yang menular di negara kita. Statistik menunjukkan peningkatan sangat ketara di sesetengah tempat. Jadi kita dinasihatkan supaya sentiasa berjaga dan ambil langkah awal bagi mencegah HFMD kerana mencegah itu lebih baik.



Kakma nak kongsikan beberapa tips untuk mencegah HFMD yang di kongsikan oleh doktor Aesyrin Rushdan di Fb beliau.

Sebagai mak dan ayah memang perlu alert hal anak-anak dan kesihatan diaorg.
So nak elak anak kena HFMD atau apa saja penyakit berjangkit pastikan 👇👇👇👇

🔴 Tingkatkan imun anak dengan makanan yg mampu meningkatkan sistem pertahanan tubuh anak. 
✔️Buah dan sayur mempunyai vitamin dan mineral yg membantu meningkatkan sistem imunisasi anak.
✔️Kalau anak menolak untuk makan sayur atau memilih makanan maka tak salah untuk memberi multivitamin seperti VITALEA FOR CHILDREN kepada anak disamping sentiasa mencari jalan untuk buat anak suka makan sayur dan buah.
✔️Antara buah yg mampu meningkatkan imun tubuh adalah buah labu yg terdapat dalam NUTRIFERON.
✔️HERBALBLEND disapu pada ruam-ruam yg timbul di tangan dan kaki bagi mengurangkan rasa gatal, anak lebih selesa dan sembuh lebih cepat tanpa parut yg sangat jelas.

🔴 Pastikan kebersihan alat permainan anak-anak, persekitaran dalaman dan luar rumah/taska/tadika sentiasa di jaga. 
✔️Bersihkan secara kerap dan berjadual.
✔️Penggunaan BASIC-H sebagai pencuci bukan saja baik untuk membunuh kuman yg menyebabkan penyakit malah selamat untuk tubuh dan ekosistem.

🔴 Pakaian, sarung tilam, bantal atau apa saja yg kontak lansung dengan anak/cairan badan anak yg ada tanda HFMD perlu dicuci agar tidak menjangkiti orang lain. 
✔️GET CLEAN FRESH LOUNDRY mampu membantu mak dan ayah.

🔴 Pastikan kebersihan tubuh badan anak di jaga. 
✔️Selain membersihkan, penting juga untuk memastikan sabun atau detergent yg digunakan sesuai untuk kulit bayi, lembut dan selamat digunakan.

🔴 Elak dari berada di tempat/persekitaran yg sesak.

🔴 BERJUMPA DOKTOR UNTUK RAWATAN DAN NOTIFIKASI PENYAKIT.

🔴 KUARANTIN...KUARANTIN...KUARANTIN SEKIRANYA ANAK ADA TANDA/GEJALA HFMD.

Semoga berkongsian doktor Aesyrin dapat membantu kita ibu2 

Tuesday, 24 July 2018

Cara Hilangkan Parut Chickenpox


Naik chickenpox ketika dah dewasa ni sangat mengerikan.. ini kerana kesan chickenpox pada orang dewasa sangat teruk.
Kakma nak kongsikan pengalaman puan Lenda tentang bagaimana dia diserang chickenpox dan apa yang beliau lakukan untuk hilangkam parut chickepox yang teruk terutamanya di bahagian muka sehingga kulit beliau kembali cantik dam mulus.



Assalammualaikum, izinkan lenda berkongsi pengalaman dijangkiti chickenpox. Sangat berbeza jika kita dijangkiti chickenpox ketika dewasa dan kanak-kanak.
.

Masa itu lenda Ingat lagi bulan puasa, lenda balik ke rumah ibu mertua untuk menyambut Ramadhan. Memang menjadi kebiasaan setiap kali menyambut puasa kami sekeluarga akan pulang ke kampung.
.

Semasa bangun sahur, ketika lenda hendak sikat rambut rasa seperti ada gelembung air di belakang telinga. Mulanya cuma ingat gelembung biasa. Lepas itu terperasan ada gelembung di bahagian tangan , terus terfikir 'aku terkena kudis buta ke??'
.

Kemuncaknya, apabila lenda buat kerja rumah. Bila badan berpeluh makin naik gelembung air timbul di bahagian badan dan muka. Badan pula mula rase sakit-sakit, kepala mula rasa berdenyut. Dah nak masuk waktu asar, lenda terus lemah tidak boleh hendak bangun. Masa itu badan mengigil kesejukan. 
.

Mula muntah-muntah, ibu mertua lenda yang perasan berkemungkinan besar lenda terkena chickenpox, ada beberapa pertua orang lama-lama mak mertua lenda terangkan jika terkena chichkenpox, tapi dlm keadaan yang sakit lenda tak amik peduli, rase hendak menagis pun ade terlalu bisa badan-badan dan terlalu sakit kepala. Petang tu kami mengambil keputusan untuk Pulang ke Johor dan bercadang untuk singgah di rumah emak yang terletak di Segamat. 
.

Dalam perjalanan pulang , lenda tidur kerana terlalu sakit sehinggakan tidak mampu untuk membuka mata, dalam perjalanan itu juga kira-kira 2 jam lenda tak pasti berapa kali lenda muntah. sampai sahaja di rumah emak, lenda terus terbaring di bilik.
.

Setelah selesai berbuka puasa kami pun meneruskan perjalanan pulang ke johor, yang mengambil masa kira-kira 3 jam. 
.

Sepanjang perjalanan lenda hanya tidur berselimut dan berstokin . Walapaun badan berpeluh tetapi rasa sejuk mencucuk-cucuk.
.

Ketika lenda tidur taklah terasa kesakitannya, tetapi apabila terasa, Allahhu Akbar! Hanya Allah sahaja yang tahu.
.

Betullah kata orang tua tua. Biar kena chikenpox semasa kecik. Tidaklah terasa Sakit sangat. Bila terkena semasa kita dah dewasa, memang sakit yang teramat. Muntah-muntah sehinggakan tiada apa yang boleh dimuntah.
.

Perjalanan ke johor lenda rasa lama sangat, Suami terus menghantar lenda ke bahagian kecemasan, Hospital Sultanah Amin ah (HSA) 
.

Sampai di HSA. Tunggu punyalah lama tapi  bila berjumpa doktor, doktor cakap lenda demam biasa.ruam biasa. Jadi kami Pulang ke rumah. Tapi keadaan makin teruk. 
.

Keesokan paginya lenda pergi ke panel klinik tempat lenda bekerja. Doktor terkejut melihat terlalu besar gelembung yang tumbuh di badan lenda. Doktor hanya mampu beri suntikan untuk meredakan kesakitan dan cuti rehat selamat 2 minggu, Setelah itu lenda pulang ke rumah keadaan makin lemah dengan selera makan pun tiada. Lenda cuba makan nutriferon dan sustained release vitamin C untuk Kuatkan Sistem imun. 
.

Setelah 2 minggu alhamdulillah parut-parut chickenpox semakin kering. Hanya tinggal bekas-bekas sahaja, bayangkan lagi beberapa minggu hendak menyambut hari raya Tapi parut chickenpox sangat teruk. 
.

Lenda cuba alternatif lain, iaitu dengan amalkan set radiant 4 Shaklee. Alhamdulilah sangat-sanagt membantu lenda  untuk memulihkan semula parut- parut chiknepox terutama di kawasan muka.
.

Syukur sangat sekarang kulit muka semakin licin dari yang dulu berkat amalkan radiant 4. Keyakinan diri kembali semula. 
.
Jika anda di serang chickepon seperti puan Lenda blh lah anda ikhtiar dengan vitamin shaklee seperti yang puan Lenda amalkan. 

Jika anda berasa di sektar sentul ,gombak dan setapak anda boleh lah hubungi kakma di talian 0193624134. Ini kerana kakma adalah pengedar shaklee sentul , gombak dan setapak.

Monday, 23 July 2018

Cara Merawat HFMD dengan berkesan


Ada ke cara untuk merawat HFMD? Insya Allah pasti ada..selari dengan firman Allah setiap penyakit ada penawarnya.. Oleh itu saya ingin kongsikan cara merawat HFMD dengan berkesan yang mana ia telah diamalkan oleh kawan terdekat saya.

Jom kita lihat perkongsian beliau.
Ini kisah kawan saya yang mana anak beliau yang berumur 1 tahun lebih telah di sahkan mengidap HFMD lagi merisaukan beliau ialah anaknya adalah pre mature so antibodi badan anaknya sedikit lemah berbanding kanak2 lain2... seperti kita tahu tiada rawatan khas untuk HFMD lalu kawan saya ini berikhtiar sendiri bagi mempercepatkan proses penyembuhan dan mengelakkan agar ia tidak merebak.

Beliau ikhtiar dengan supelemen Nutriferon bagi memastikan antibodi badan anak beliau kiat untuk melawan virus HFMD tersebut

Beliau juga menyapukan krim semulajadi herbablend bagi mengawal keselesaan akibat bintik2 di tangan dan kakin

Alhamdulillah dalam masa 4 hari anak beliau sudah sembuh daripada HFMD.. syukur.

Jika anak anda juga mengidapi HFMD anda boleh lah berikhtiar dengan suplemen ini..

Bagaimana nak dapatkan suplemen ini boleh lah hubungi saya 0193624134.

Tuesday, 13 March 2018

TESTIMONI YOUTH SKINCARE


Testimoni Youth skincare. Sebelum kakma kongsikan Testimoni kakma terangkan dulu mengenai produk YOUTH SKINCARE  ini.

Revolusi produk kecantikan kulit yang telah diuji secara klinikal membuktikan 100 % wanita memiliki kulit lebih muda.
Pengguna Youth melalui indek kulit didapati 2/3 dari pengguna mempunyai kulit 10 tahun lebih muda  

100 % vegan Berasaskan tumbuhan
Dijamin bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya 
Direka oleh pakar kulit antarabangsa dan mengambil 8 tahun research dan 8 paten pending.

Paling anda tak sangka mengandungi muscadine grape + lotus japonicus + apple stem cell + ekstrak schisandra chinensis fruit + vital repair complex

Mampu mengurangkan masalah kedutan pada kulit wajah
Mampu mengecilkan saiz liang pori
Mampu memperbaiki tona kulit tidak sekata 
Mampu menganjalkan kulit wajah
Mampu memperbaiki tekstur kulit wajah 
Mampu mengurangkan dan memperbaiki pigmentasi pada wajah
Membantu menaikkan seri wajah dan mencerahkan kulit
Membantu memudarkan parut jerawat dan jeragat 

Kakma kongsikan testimoni dari mereka yang dah mencuba Youth skincare.

1. Saudara Naquib.
Beliau mempunyai masalah parut jerawat yang sangat dalam yang dah lama iaitu lebih 20 tahun tapi tengok lah hasilnya sangat menakjubkkan.
2. Saudari Adilah.
Mempunyai masalah kulit berminyak, berjerawat dan berparut. Tetapi tengoklah selepas menggunakan Youth sangat berbeza warna kulit pun lebih cerah dan sekata.
3. Puan Hooi.
Mempunyai masalah tompok hitam yang di alaminya lebih 20thn.Beliau dah cuba mcm2 produk tapi dengan Youth penggunaan tak sampai sebulan tompok hitam semakin pudar.

4. Puan Rozyta
Mempunyai masalah jeragat dan kulit kusam dan lingkaran bawah mata. selepas menggunakan youth kulit juka lebih cantik, cerah dan masalah jeragat hampir hilang.


Banyak lagi testimoni lain nanti kakma akan kongsikan dalam entry seterusnya..jangan lupa follow yer.

Anda berminat dan mahu memiliki Youth. order sekarang dan anda akan mengetahui cara pemakaian yang berkesan ini kerana kakma telah hadir ke roadshow Youth yang di kendalikan oleh pakar kecantikan antarabangsa yang menjadi ketua penyelidikan dalam membangunkan Youth skincare ini dan kakma juga telah hadir Youth party yang di kendalikan oleh pakar nutrisi shaklee yang mana mereka telah ajar cara pakai yang betul dan berkesan.




Jika ingin tahu lanjut mengenai Youth skincare  boleh hubungi kakma 0193624134.

Jika anda ingin dapatkan produk ini boleh hubungi kakma , klik sini utk whatsapp http://kakmashaklee.wasap.my/  

SHAKLEE Independent Distributor
Maisarah (ID 887111)
No Tel: 019-3624134
Email: kmshop143@gmail.com
COD area: kg padang balang, sentul , bandar baru sentul ,dato senu , jalan gombak , setapak ,gombak setia.

Monday, 12 March 2018

YOUTH - SKINCARE SEMULAJADI, SELAMAT DAN DI JAMIN BERKESAN


Skincare semulajadi? Skincare Selamat? Skincare dijamin berkesan? Ada ke?
Ada ke Skincare semulajadi? Macam susah nak dapat sekarang ni lagi lagi yang di jamin berkesan 100%.



Ya jika anda masih mencari cari skincare yang selamat semulajadi dan dijamin berkesan 100% ini lah jawapannya YOUTH skincare iaitu produk terbaru dari shaklee yang baru di lancarkan 1 Mac Yang lepas secara umum.

Tapi untuk leader shaklee yang terpilih ada yang dah mula pakai sejak Jan 2018 dan buat leader shaklee yang layak dah mula boleh di beli sejak 1 Feb 2018.



Menariknya bula di lancarkan pada 1 mac 2018 pada 3 mac juala di talian telah out of stock melebihi 500 set terjual dan 5 Mac telah habis di seluruh malaysia melebihi 1000 set terjual. Stok baru akan mula masuk pada 18 Mac nanti.

Ini lah fenomena Youth, alhamdulillah ini kerna sudah ramai yang sedar tentang kepentingan memilih skincare yang selamat tetapi bonusnya di jamin 100% berkesan.

Kenapa shaklee jamin 100% berkesan? Ini kerana untuk hasilkan Youth ni kajian telah di lakukan selama 8 tahun dan telah di bangunkan oleh saintis dan pakar kecantikkan bertaraf antarabangsa. Dan menariknya untuk membuktikan Youth skincare ni di jamin berkesan shaklee telah lakukan ujian klinikal terhadap 100 org yang berusia dari 20an hingga 60an. 


Keputusan ujian klinikal mendapati penggunaan selamat 7 hari telah membuktikan 100% wajah mereka lebih muda dari sebelum menggunakkan Youth skincare dan bila mereka menuruskan penggunaan selama 3 minggu keputusannya 2/ 3 dari mereka mendapati skin indek mereka lebih muda 10 tahun dari sebelumya.

Ini lah jaminan shaklee. Produk Youth skincare ini ada 8 patern dan patern pending, bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya.



Jika anda memang mementingkan keselamatan dan mencari cari produk skincare yang semulajadi, selamat dan di jamin berkesan Youth skincare lah jawapannya.

Menariknya jika anda membuat belian bulan ini anda akan dapat penjimatan berganda, Ini kerana shaklle ada offer bulan ini. Anda buat belian 1 set iaitu pencuci, Toner, krim siang, krim malam dan serum ada dapat percuma Radiant C n E yang bernilai rm400 ++. Sangat berbaloi.

Anda boleh tengok Testimoni di sini.

Jika ingin tahu lanjut mengenai Youth skincare  boleh hubungi kakma 0193624134.

Jika anda ingin dapatkan produk ini boleh hubungi kakma , klik sini utk whatsapp http://kakmashaklee.wasap.my/  

SHAKLEE Independent Distributor
Maisarah (ID 887111)
No Tel: 019-3624134
Email: kmshop143@gmail.com
COD area: kg padang balang, sentul , bandar baru sentul ,dato senu , jalan gombak , setapak ,gombak setia.