Friday 17 October 2014

DISAHKAN SAKIT MIGRAIN, UBAT MIGRAIN DAN PANADOL MENJADI PENEMAN SERIA


Saya ingin berkongsi cerita saya sendiri hari ini, Saya memang ada masalah sakit kepala sejak sekolah menengah lagi, sebelum saya sakit kepala minuman kegemaran saya adalah nescefo "O" ais tetapi sejak sangat menderita sakit kepala saya terpaksa melupakan air kegemaran saya itu.Selepas beberapa kali membuat pemeriksaan doktor, doktor sahkan saya ada sakit Migrain, sejak itu macam2
ubat doktor berikan pada saya, Panadol memang menjadi peneman saya apa lagi ubat migrain ada yang berwarna pink, biru dan putih saya lupa apa namanya.



Apabila saya diserang migrain saya hanya mampu baring dan menahan kesakitan tapi jika tak dapat tahan saya terpaksa makan ubat,walaupun saya tahu ubat yang saya makan hanya berfungsi sebagai penahan sakit.

Tetapi sekarang saya bebas dari ubat migrain saya dan jumpa alternatif lain.Saya kalau boleh memang nak elakkan dari makan ubat kerana kita semua tahu ubat sudah tentu mengandungi dadah dan hanya sebagai penahan sakit.Saya sekarang hanya makan vitamin dan vitamin ini memang dijamin semulajadi.Saya memilih vitamin juga kerana ia diperbuat daripada bahan makanan, dan merupakan ekstrak daripada makanan yang membekalkan nutrient harian. Berbeza dengan ubat yang diformulasikan di makmal daripada bahan sintetik dan dadah.

Sejak saya amalkan Vitamin ini saya sangat jarang diserang migrain cuma apabila saya terlalu letih atau makan tidak menentu migrain akan datang menyerang tapi saya akan terus ambil 1 bj b complek dan 4 biji ostematrik Alhamdulillah dalam masa 1 jam migrain / sakit kepala saya mulai hilang.Ini lah yang menjadi pilihan saya sekarang.


VITAMIN UNTUK MIGRAIN



Ostematrix 
Terdiri daripada Kalsium, Magnesia, Vitamin D dan zinc
Magnesium yang terdapat di dalam Ostematrik penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, yang mana ia adalah salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.
Ostematrik berfungsi meringankan stress, mengimbangi tekanan darah memelihara tekanan jantung dan penenang saraf.Ia juga akan dapat memberikan tidur yang lena dan memperbaiki deprasi dan mood swing.

B Complex 
Mengandungi 8 komponen penting vitamin B yang lengkap iaitu Vitamin B1 (Thiamin),Vitamin B2 (Riboflavin),Vitamin B3 (Niacin),Vitamin B5 (Pantothenic acid),Vitamin B6 (Pyridoxine),Vitamin B9 (Folic acid),Vitamin B12 (Cobalamin) dan Biotin.
Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain.Ia berfungsi sebagai anti stress, meredakan sakit kepala dan kemurungan yang mana salah satu punca sakit migrain ialah stress.

Dapatkan vitamin untuk sakit migrain dengan hanya klik di sini anda akan terus membuat belian terus ke sistem shaklee dan shaklee akan pos vitamin untuk sakit migrain ini terus
ke alamat anda.

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin untuk migrain ini dan anda  berada di sekitar gombak dan sentul anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana saya adalah Pengedar Sah Shaklee Gombak dan Sentul serta kawasan sekitar. 

Tempahan dan Temujanji 
 Call/ Whatsapp : 019 3624134 
 Email : Kmshop143@gmail.com 
 FB : Mai Md saupi 


 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

2 comments:

  1. dah pernah cuba masa sakit kepala hari tu..alhamdulillah memang berkesan..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah mai pun mmg bertahan dgn 2 vitamin ni..sekarang dah bebas dari ubat migrain

    ReplyDelete