Thursday 2 October 2014

PIL KALSIUM TERBAIK PILIHAN MEREKA YANG TIDAK GEMAR MINUM SUSU


Assalamualaikum.
Didoakan semua pengunjung blog ini di limpahkan rezeki dan sentiasa di dalam rahmat ALLAH.
Saya nak kongsikan kenapa saya suka sangat dengan Ostematrik shaklee ni.Saya sebenarnya tak suka minun susu memang tak boleh telan saya hanya minum susu semasa hamil itu pun kerana terpaksa memikirkan baby dalam kandungan,seperti yang kita tahu Kalsium sangat penting untuk badan kita jika kita kekurangan kalsium kesihatan badan kita akan terjejas.Oleh kerana saya tidak boleh minum susu saya telah memilih untuk mengambil pil kalsium dan pilihan saya adalah Ostematrik Shaklee.

Jom saya nak kongsikan kenapa saya memilih Ostematrik Shaklee.

APA ITU OSTEMATRIX SHAKLEE?

OsteMatrix mengandungi magnesium, vitamin D, mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik serta membekalkan nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ostematrik Shaklee juga dalam bentuk kaplet yang bersaiz kecil yang disalut licin sangat mudah ditelan.

MANFAAT UTAMA OSTEMATRIX SHAKLEE

Menguatkan tulang - Kalsium yang cukup akan menghalang osteoporosis,menguatkan kuku,kerangka,gigi,sistem saraf.Ia juga merawat tulang retak,osteomalacia(rickets dewasa), kuku rapuh,eczema,konvulsi/kekejangan,gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaikikebas-kebas,kekejangan, sakit sendi dan artritis.

Merawat masalah gastrik -Memperbaiki hiperiktiviti perut dan sakit gastrik.

Melegakan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah,memelihara denyutan jantung,impuls saraf,penenang saraf, membantu tidur selesa dan melegakan jantung berdebar,Juga memperbaiki depresi,mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dngan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh.Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

 KELEBIHAN PILIH OSTEMATRIK SHAKLEE

Kandungan Ostematrik Shaklee sangat lengkap bukan hanay kalsium semata tetapi mengandungi Kalsium itu sendiri,Vitamin D, Magnesium,Boron Manganese, kopper dan zinc.


Fungsi :

Magnesium - Bantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan tulang.Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.Membantu sistem saraf,mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung,memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus,menghalang endapan kalsium,melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu

Vitamin D - Merangsangkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk menguatkan kerangka,memperbaiki penyakit periodontal.


Boron - Membantu dalam proses metabolisma tulang 

Manganese, kuprum dan Zinc - Mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.


Ini lah Ostematrik yang menjadi kesukaan saya.

KALSIUM SHAKLEE
OSTEMATRIK SHAKLEE

Jika anda berminat ingin mencuba Ostematrik shaklee boleh lah hubungi saya dan saya akan memberikan konsultansi secara pecuma selepas pembelian secara berterusan.Anda boleh dapatkan set ini secara COD jika anda berada di area gombak atau sentul.Ini kerana Mai adalah pengedar shaklee area gombak dan sentul.Anda juga boleh mendapatkan set kurus ini jika berada di luar kawasan gombak dan sentul kerana saya akan menggunakan perkhidmatan poslaju untuk proses penghantaran.
untuk Temujanji dan Tempahan

Call/ Whatsapp : 019 3624134

Email : Kmshop143@gmail.com

FB : Mai Md saupi

tetapi jika anda ingin terus mendapatkan Ostematrik Shaklee ni anda boleh terus order online dengan klik 


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment