Wednesday, 23 September 2015

RAWAT RUAM LAMPIN DAN RUAM SUSU DENGAN KRIM SEMULAJADI


Selalu kita dengar masalah yang sering terjadi pada bayi baru lahir ialah ruam susu dan ruam lampin.Ruam adalah masalah kulit yang menjadi kemerah- merahan atau kasar pada bahagian pipi, leher, dagu atau bahagian anggota badan yang lain.Bagi bayi selalu terjadi ruam lampin salah satu sebab mungkin penggunaan pampers yang tidak sesuai or memang kulit baby sangat sensitif.

Selalunya untuk atasi masalah ruam ini kita akan sapukan krim di tempat ruam tersebut.Ramai ibu2 tidak sedar banyak krim yang dijual di farmasi dan klinik mengandungi Steroid. Pembelian krim tersebut tidak memerlukan prescription dan antara steroid yg selalu digunakan adalah hydrocortisone, betamethasone, clobetasol, triamcinolone, momethasone, clobetasone etc. Contohnya, krim gatal jenama Daktacort yg dijual mengandungi hydrocortisone.
Tahukan kita pengambilan Steroid secara berterusan akan menyebabkan kulit akan menjadi semakin nipis dan boleh menyerap masuk dalam badan yang mana akhirnya mendatangkan masalah kesihatan yang lebih teruk.Jadi sebagai ibu buatlah pilihan yang terbaik untuk anak2 kita.

Kakma ingin berkongsi pengalaman kakma bersama anak ke 3.Alhamdulillah untuk anak ke 3 kakma hanya menggunakan krim semulajadi Herba blend sahaja sejak lahir hingga sekarang berumur 3 bulan.Alhamdulillah baby tiada masalah ruam lampin kalau ada pun ruam susu tetapi lepas sapu krim herba blend sekejap je dah hilang ruam susu tu.Selepas mandi baby Mujahid ( nama baby kakma) kakma akan sapu celah paha, ketiak, leher dan belakang telinga dengan krim Herba blend ini.Bau krim herba blend ni pun wangi.Kakma juga perhatikan kalau sapukan krim herba blend ni nyamuk pun tak nak datang dekat baby Mujahid setakat ni mmg jarang sgt lah Mujahid kena gigit nyamuk.Kakma memang tak pakaikan Mujahid bedak lagipun bedak tak elok sangat untuk baby, boleh menyebabkan baby kena penyakit asthma.


Krim untuk ruam susu

Krim semulajadi herba blend ni memang krim pelbagai guna kakma mmg sekali guna 3 tiub tapi tak de lah habis semua..1 letak dlm bakul baby kat rumah 1 dalam beg baby 1 lagi dalam kereta lagipun si kakak suka sangat krim herba blend ni pantang gatal sikit mesti cari krim ni sapu.Selain dari ruam susu dan ruam lampin krim semulajadi herba blend ni juga bagus untuk kulit sensitif, gigitan nyamuk, gatal dan masalah lain yang berkaitan kulit. Kakma ada kongsikan pengalaman anak ke 2 naik chiken pox tetapi Alhamdulillah tak ada parut yang tinggal lepas sapukan krim herba blend.Nak tahu lanjut kisah ni boleh baca Di Sini




Krim ini juga boleh halau nyamuk 


Di sini kakma kongsikan pengalaman ibu2 yang sangat berpuas hati dengan krim semulajadi herba blend ini.



Krim hilangkan ruam susu


Shaklee memang sentiasa memberi jaminan setiap produk ada SEMULAJADI SELAMAT dan BERKESAN.

Kalau anda berada sekitar kampung padang balang sentul atau gombak anda boleh dapatkan krim hilangka  ruam lampin dan ruam susu ini secara COD dan kakma akan konsult anda secara direct.

Kakma adalah pengedar shaklee kawasan kampung padang balang sentul dan bagi yang jauh kakma boleh pos..kakma menggunakan perkhidmatan poslaju selalu pos pagi ni esok dah sampai.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*