Saturday, 26 March 2016

7 PUNCA JERAGAT DAN CARA ATASINYA


Jeragat?Ramai antara kita ada masalah jeragat.Tahu tak apa puncanya?Nak tahu cara atasi jeragat? Meh kakma kongsikan 7 punca jeragat dan cara atasinya.


Jeragat punca dan cara atasinya

Ramai antara kita lagi2 kaum wanita terdedah atau mengalami masalah jeragat.Sedihkan bila ada jeragat kat muka.Memang boleh buat kita kurang kenyakinan diri nak berdepan dengan orang ramai kan?.Jom baca lanjut punca jeragat ni bil
a kita dah tahu punca senang lah kita nak atasi masalah jeragat ini.

Ada 7 punca terjadinya jeragat iaitu ;

1.Terdedah kepada cahaya matahari terik.
2. Keturunan
3. Hormon yang tidak stabil terutamnya bagi mereka yang berumur 40 tahun ke atas.
4. Pengambilan ubat-ubatan yang mengganggu hormon seperti pil perancang.
5. Kekurangan dan kehilangan kolegen apabila usia semakin meningkat.
6. Penggunaan produk kosmetik yang mengandungi bahan kimia.
7.Faktor kerja seperti tukang masak yang terdedah kepada bahang api.

Jika anda terdedah kepada 7 punca atau faktor di atas ini membuatkan anda berisiko untuk mendapat masalah jeragat.

Bagi mengatasi masalah dan punca di atas kakma ingin cadangkan produk yang perlu anda ambil.Ramai yang sudah berjaya hilangkan jeragat dan mendapat kulit yang cantik dan sihat selepas mengamalkannya.
Meh kakma belanja 1 testimoni best..


Atasi masalah jeragat

Cantik dan berseri kan.Untuk mengatasi masalah terdedah kepada cahaya matahari kakma sangat syorkan anda mengambil set penjagaan kulit nutriwhite.Baca lanjut mengenai set nutriwhite di sini



Stabilkan hormon.

Anda perlu mengambil Gla complek bagi membantu untuk stabilkan hormon.GLA atau asid gamma linolenik sangat mujarab dan berkesan untuk atasi punca jeragat.


Colagen
Bila umur kita meningkat kolegen kulit kita juga akan hilang sebab tu kulit kita bila makin tua makin berkedut ini kerana kolegen kulit makin hilang.Jadi kita perlu ambil colagen atau vitamin C.Vitamin C membantu menghasilkan colagen semulajadi tubuh.

Vitamin AntiOksidan
Bagi menjaga dan memastikan sel2 kulit kita tidak rosak kerana terdedah dengan cahaya dan faktor sekitar kita perlu mengambil vitamin antioksidan. Vitamin antioksidan juga membantu merawaT sel2 kulit kita yang rosak akibat memakai produk kosmetik yang mengandungi bahan kimia.Ia juga merawat set2 kulit yang telah rosak akibat jeragat.Antara vitamin Anti Oksida ialah ViVix ,Vitamin E , Vitamin C dan Carotomax.



 Jom dapatkan sekarang jangan biarkan masalah jeragat anda menjadi lebih teruk..hubungi kakma 0193624134




Jika anda berada di sekitar gombak dan sentul anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. 
untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji

Call/ Whatsapp : 019 3624134 
Email : kmshop143@gmail.com 
FB : Mai Md saupi 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*