Sunday, 17 July 2016

KEBAIKKAN DAN KHASIAT BAWANG PUTIH TURUNKAN BACAAN KOLESTROL JAHAT


Kakma nak kongsikan kebaikkan dan khasiat bawang putih yang ramai tidak tahu.Kakma pun sejak belajar mengenai vitamin baru tahu kebaikkan dan khasiat bawang putih ni..selama ni ingat bawang putih ni just untuk sedapkan masakan je..hehe
Kakma ingat lagi mak sedara kakma mmg makan macam tu je bawang putih rupanya doktor yang suruh makan coz mak sedara kolestrol tinggi rupanya bawnag putih ni mmg bagus untuk turunkan bacaan kolestrol jahat.,mmg nekad sungguh mak sedara kakma makan nak sihat punya pasal makan sebiji2 mentah2 mcm tu.kakma mmg jenis tk blh nk makan kalau mentah2 macam tu lagipun mmg berbau semacam kan.



Tapi sejak kakma kenalkan garlic complek kat makcik,mmg makcik makan garlic je senang 2bj setiap hari tak risau dah bau mulut sekarang ni..hehe.


Apa yang istimewanya garlic shaklee ni?Garlic Shaklee dihasilkan melalui proses di dalam bilik tanpa haba untuk memastikan 100% Alisin kekal aktif. Yang kita masak sendiri kat dapur tu, tak pasti lah masih ada ke tak alisin bila kita makan. Sebab alisin akan musnah apabila terdapat tindak balas haba lagi2 bila masak mesti haba panas kan.Kesian kan...Makan bawang putih banyak2 tapi dah kurang khasiat lg sedih kalau dah takde khasiat.

Alisin sebenarnya ada dalam bawang putih tetapi ia hanya akan terhasil apabila bawang putih itu dihancurkan atau dipotong kecil-kecil. Kebaikan Alisin pada bawang putih ini menyebabkan bawang putih banyak digunakan dalam membantu masalah kesihatan iaitu sebagai antibiotik semulajadi, menurunkan tekanan darah,melegakan batuk, menyembuhkan selsema, menurunkan kolesterol, melancarkan peredaran darah dan sebagainya.

Nak baca lanjut mengenai kebaikkan bawang putih Klik sini

Banyakkan khasiat garlic ni, jom dapatkan garlic shaklee ni dari kakma sekarang...whatsapp 0193624134

Jika anda berada di sekitar gombak dan sentul anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Kakma adalah Pengedar Sah Shaklee area Gombak , Batu Caves , kg padang Balang, Sentul serta kawasan sekitar Kuala Lumpur. untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji 

 Call/ Whatsapp : 019 3624134 
 Email : kmshop143@gmail.com 
 FB : Mai Md saupi 

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*