Wednesday, 12 December 2012

ATASI MASALAH GASTRIK DENGAN ESP SHAKLEE


Assalamualaikum.. Didoakan semua pengunjung blog ini di limpahkan rezeki dan sentiasa di dalam rahmat ALLAH.
Saya nak kongsi pengalaman saya sendiri.....
Masih saya ingat semasa form 2,masa tu saya sekolah petang pagi sebelum pergi sekolah tiba-tiba perut saya sakit sangat, tak tahan sangat Mek bawa saya pergi klinik lepas doktor check doktor cakap saya kena gastrik dah kena suntik sejarum baru lega dan 1st time dapat MC kerana Gastrik maka bermulalah hidup saya menderita kerana penyakit gastrik ini.Selama bertahun lebih kurang 16 tahun lah saya makan ubat gastrik,saya cuba jaga makan dan sebenarnya saya rasa saya kena gastrik bukan sebab kurang makan tapi terlebih makan..hahaha dan untuk pengetahuan semua orang yg gastrik ni tak boleh lambat makan dan makan terus dalam kuantiti yang banyak,ini kerana bila perut kita kosong asid akan terhasil pastu bila dah makan sekali banyak perut terkejut dan akan bekerja dengan kuat untuk proses apa yang kita makan so asid jugak akan terhasil semasa proses itu.

Setiap kali bulan puasa time sahur saya mesti makan nasi dan makan ubat gastrik..sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena Allah saja yg tahu, sakit sangat,kalau sakit kepala boleh lagi tidur tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk angin kalau sejuk tidur pun merengkuk je badan.Masa bujang boleh lah tidur macam ni..tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita so terpaksa lah menyusukan anak sambil menahan kesakitan...kalau nak di ingatkan memang tk nak ingat kawan2 yg pernah kena gastrik tahu lah macam mana...


Akhirnya dengan izin Allah saya berkenalan dengan Shaklee pada awalnya saya hanya nak untuk set menyusu kerana bila saya sakit susu badan saya sangat merudum yang selama ini penuh peti sampai tak muat dan terpaksa tumpang umah pengasuh dan ada yang expired. Saya mula mencari supplemet memang silap saya tak sediakan payung sebelum hujan..huhu...lepas tu saya ada terbaca ESP selain dari blh milk booster ia bagus untuk gastrik juga apa lagi tanpa fikir panjang dan fikir harga saya terus beli n mula minum sebelum bulan ramadhan tahun ini tak silap saya bulan jun 2012 saya mula minum....Alhamdulillah dengan izin ALLAH saya rasa mcm dah lama tak kena gastyrik dan yang paling bersyukur bulan puasa dah tak perlu ambi ubat gastrik kalau dulu setiap kali sahur saya mesti ambil ubat gastrik dan berbuka pun mesti ambil dan saya berkongsi kebaikan ESP ini dengan ayah saya yang mana ayah saya pun selalu sakit perut dan doktor bagitahu sebab angin dan gastrik. Ayah selalu ambil ubat boleh dikatakan hari-hari ambil ubat angin ,tetapi lepas saya bagi ESP Alhamdulillah ayah dapat puasa tanpa sakit perut dan tak perlu makan ubat setiap hari lagi...Subhanallah siapa tak gembira tengok ayah sendiri sihat kan...ayah yang masih bekerja kuat untuk sara adik2 lain yg masih belajar...semoga ALLAH sentiasa memberi kesihatan buat Ayah dan Mek...selalu berdoa semoga ALLAh murahkan rezeki saya supaya dapat bantu ayah dan satu hari boleh cakap "Ayah tak perlu kerja lagi kakma akan tanggung semuanya"..tak sabar nk tunggu detik itu...




ini lah yang mai dan ayah mai makan untuk sakit gastrik kami....tapi kawan2 perlu ingat ini bukan ubat...tapi tak salah mencuba kerana ini vitamin semulajadi dan ada ujian klinikal selamat dan berkesan...insyaALLAH dengan izin ALLAH.


Tonton Video di bawah untuk mengetahui bagaimana beliau selama ini sakit gstrik kronik selama 10 tahun tiba sembuh





Jika anda ingin mendapatkan ESP sekarang and boleh buat belian terus dengan klik ikon di bawah


Jika anda berada di sekitar gombak dan sentul anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana saya adalah Pengedar Sah Shaklee Gombak dan Sentul serta kawasan sekitar.
untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp : 019 3624134
Email : Kmshop143@gmail.com
FB : Mai Md saupi


 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*